Marketing szeptany

Wyobraź sobie, że Twoje produkty albo usługi stają się tematem niekończących się rozmów i gorących dyskusji. Najpierw w internecie, a z czasem również w świecie rzeczywistym. Jesteś na ustach wszystkich. Popularność Twojej marki rośnie z dnia na dzień. Jak do tego doszło? Wystarczyło, że szepnęliśmy słówko komu trzeba...

Sprawimy, że o Twoich produktach będzie się mówiło. Na okrągło.

1. Co to jest marketing szeptany?

W dosłownym tego słowa znaczeniu, marketing szeptany (buzz marketing) to wywoływanie   rozgłosu. Sprawienie, by o naszej marce lub o konkretnych produktach/usługach mówiło się wszędzie, a przeciętny internauta mógł bez trudu odnaleźć interesujące go opinie na nasz temat. Przyjęło się uważać, że marketing szeptany jest domeną internetu, choć działania tego rodzaju dotyczą między innymi również współpracy z mediami czy organizacji eventów i spotkań branżowych.

2. Jaki jest cel buzz marketingu?

Marketing szeptany to odpowiedź na pojawienie się tzw. prosumentów, czyli konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu przeczesują internet w poszukiwaniu opinii o danym produkcie. Za najbardziej wartościowe informacje uważają oni te, które pochodzą od innych użytkowników sieci. Celem buzz marketingu jest dostarczenie tychże treści potencjalnym klientom w taki sposób, by pomóc im podjąć właściwą decyzję zakupową.

3. Kto zamawia u nas usługi marketingu szeptanego?

  • firmy, które wprowadzają na rynek nowy / nowatorski produkt lub usługę
  • firmy, które chcą relatywnie niskim kosztem dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców
  • firmy, które chcą zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów

4. Dlaczego warto zlecić nam szeptanie o Twoich produktach bądź usługach?

  • bo wiemy, jak robić to dobrze i skutecznie (uwaga: tzw. „szeptanka” jest prawdziwą sztuką, która źle prowadzona potrafi przynieść więcej szkody niż pożytku)
  • bo wiemy, gdzie „szeptać”, by tworzone przez nas treści przekładały się na większą sprzedaż, a przy okazji budowały pozytywny wizerunek Twojej marki
  • bo to stosunkowo niedrogi sposób na dotarcie z informacją o Twojej ofercie do szerokiego grona potencjalnych klientów