Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań wykonywanych poza docelową witryną. Ich celem jest zwiększania popularności serwisu, a w efekcie - systematyczne podwyższanie i stabilizowanie jego pozycji w wynikach wyszukiwania. Wiodące wyszukiwarki jako popularne oceniają strony najczęściej cytowane - co w przypadku Internetu oznacza najczęściej linkowane - z wartościowych, powiązanych tematycznie źródeł.

Pozycjonowanie stron wwwPozycjonowanie opiera się w głównej mierze na procesie budowania silnego otoczenia sieciowego promowanej strony poprzez linkowanie z zaufanych serwisów internetowych, w tym stron tematycznych czy użytkowych katalogów stron. Procesowi jakościowego linkowania i umieszczania stron w wartościowych katalogach może towarzyszyć pozycjonowanie kontentowe, czyli marketing treści w wyszukiwarkach. Polega ono na tworzeniu unikalnych, merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników dobrach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.

Celem jest wykreowanie treści z myślą o potencjalnych klientach (nie robotach), a przy tym - wartych linkowania i dystrybuowania, na przykład na Facebooku, Twitterze czy Google+. Zakres podejmowanych prac może być bardzo szeroki, w zależności od celów kampanii i specyfiki branży. Do popularnych działań należy m. in.: tworzenie postów na branżowych blogach, publikowanie case studies, infografik, odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania (tzw. FAQ). W wielu przypadkach internauci docenią szersze formy, takie jak poradniki, przewodniki po produktach czy e-booki – takimi treściami użytkownicy będą chętnie się dzielić i tworzyć naturalne, pożądane odnośniki do strony. Dobrym medium może być firmowy kanał na YouTube i publikowane na nim filmy. Kontentem wartościowym z punktu widzenia użytkownika i procesu SEO będą także wpisy na profilu marki w mediach społecznościowych, komentarze w dyskusjach na forach tematycznych.

Pozycjonowanie kontentowe czerpie również z tradycyjnych narzędzi public relations - publikacja artykułów sponsorowanych lub dziennikarskich dostarcza treści angażujących odbiorców, często szeroko komentowanych i cytowanych. Wykorzystanie pozycjonowania kontentowego w działaniach SEO jest charakterystyczne dla dojrzałych strategii widoczności w Sieci, nastawionych na budowanie długoterminowych relacji z użytkownikami. Pozwala zrealizować kilka istotnych celów marketingowych. Ciekawe materiały o marce czy produktach przyciągają uwagę potencjalnych klientów samym tematem, budują zaufanie wobec firmy jako autorytetu w swojej dziedzinie i kreują zaangażowanie, również zakupowe. Ponad połowa badanych konsumentów przyznaje, że blogi dotyczące produktów mają wpływ na ich decyzje zakupowe, a aż 61% internautów chętniej dokona zakupu, gdy odwiedzana strona zawiera wartościowe i gdzie indziej niespotykane informacje. Rośnie również rola mediów społecznościowych w budowaniu kontentu o dużej wartości z punktu widzenia SEO - 60% treści udostępnianych w platformach społecznościowych zawiera linki do zewnętrznych źródeł.

Creative Idea ponad szybkie i pozorne efekty stawiamy systematyczne budowanie wartości strony w Sieci. Dlatego tak jak w procesie optymalizacji, tak i w działaniach wykonywanych poza docelową stroną zdecydowanie odżegnujemy się od nieuczciwych metod, takich jak systemy wymiany linków, oprogramowanie spamujące sieć poprzez automatyczne zamieszczanie linków na blogach i forach czy automaty dodające stronę do tysięcy bezwartościowych katalogów. Wprawdzie dla rankingowania strony w wynikach każdy link posiada jakąś większą lub mniejszą wartość, lecz odnośniki o wysokiej jakości liczą się znacznie bardziej i pozwalają osiągać długotrwałe rezultaty, a co najważniejsze - nie niosą za sobą żadnego ryzyka dla pozycjonowanej strony.